lördag, februari 28, 2015

tid för njutning.

Har försökt få barnvakt till ikväll då jag blev lite festsugen (det händer typ inte ofta nuförtiden). Tyvärr gick det inte så bra på den fronten. Men när jag vaknade på morgonen insåg jag att det nog var lika bra för jag har tyvärr fått besök av febern. Har känt mig hängig och har haft halsont sedan i torsdags och var väl inte särskilt förvånad att den dök upp. Men lik förbannat är den ovälkommen.

Älskade och den lilla huliganen åkte iväg till Nimbys med kusinerna och jag stannade hemma av ovanstående anledning. Men nu fick jag helt plötsligt en hel del egentid. Alternativen är många och efter att ha städat undan efter gårdagens tacomiddag sitter jag nu här och funderar på vad jag ska göra med all denna ensamma tid hemma. Dock tror jag ändå att det blir alternativet ligga i soffan och se serier, för hur ofta har jag tid med det just nu? Typ aldrig. Kvällarna blir kortare och kortare (jag går alltså och lägger mig tidigare och tidigare) och dagarna försvinner i ett virrvarr av jobb, plugg och mammasysslor.

Så nu ska jag unna mig lite tid i soffan och några av alla serierna jag följer. Har lite att ta igen och det är ju ett ypperligt tillfälle att beta av dem och ligger jag i soffan kan jag slumra till ibland också och det skadar verkligen inte.

Inga kommentarer: