tisdag, maj 06, 2014

vägen mot större muskler.

Igår den vanliga löprundan och sedan körde jag programmet jag fick på gymmet. Fast hemma. Har investerat i en kettlebell så att jag kan fortsätta hålla igång även fast gymkortet gått ut. Det var jobbigt och imorse vaknade jag med lite pain i nacken.

Men inte skulle lite smärta hindra mig idag inte. Tog en liten löprunda runt kvarteret för att värma upp och sedan körde jag fysprogrammet jag kört med mina fina flickor på måndagarna. Har alltid tyckt att det nog inte är så himla jobbigt så att jag inte kan klara av det. Men tji fick jag.

Medan tjejerna kört fyra varv (tio övningar fyrtiofem sekunders jobb och femton sekunders vila) orkade jag knappt två. Fy fan så jobbigt. Och jag längtar inte till imorrn bitti för jag är nog så mör nu. Armarna och nacken (kanske skulle ha vilat i alla fall) är ajaj. Massor med ajaj. Benen är lite möra också men inte alls i samma utsträckning som de andra kroppsdelarna.

Men jag har gjort det och får säkert sota för dig imorrn som sagt, men jag är nöjd att jag tränat två dagar i rad. Blir det inte jobb imorrnkväll ska jag träna lite fotboll för en gång skull. Ska bli grymt kul!

Om jag tar mig upp ur sängen förstås.

Inga kommentarer: