lördag, mars 15, 2014

humörsvängningar.

Mamma saknade sitt barnbarn så mycket så hon kom hit igår. Vilket inte bara betydde att jag fick träffa min mamma, utan också att jag skulle få sovmorgon idag.

Det gick sådär kan jag säga. Jag vaknade inatt när huliganen vaknade. Somnade dock om efter toabesök och ipluggning av öronproppar. Men sen vaknade jag ändå halv åtta av att han levde om i sitt rum. Försökte somna om efter det men lönlöst. Typiskt.
Men å andra sidan tror jag att jag kan ha varit lite väl övertaggad inför sovmorgonen så det kan ha spelat in. Eller så är kropp och knopp så jävla vana vid att kliva upp tidigt som fan. Jag har dock fått möjlighet att bara ligga i sängen och se film och slappa och bara vara. Det gjorde lite för humöret faktiskt.

Jag får dock en ny chans att sova ut imorgon. Mamma tar med sig barnet hem till sig idag för lite mer barnbarnshäng medan jag och älskade ska iväg på den bästa dejten ever.
Och då kanske det går bättre att sova imorgon. Jag hoppas på det.

Nu måste jag dock kliva upp och äta frukost. Magen har skrikit i drygt två timmar och äter jag ingenting snart kan det hända att humöret sjunker igen. Och det vore trist när det ändå har blivit en aning högre än det var igår. Och dagen innan det. Och dagen innan det. Och dagen innan det...

Inga kommentarer: