söndag, januari 12, 2014

minus plus plus.

En händelserik dag kan man säga.
Började bra med sovmorgon till nio. En mysig familjefrukost följde på det.
Sedan hände något som inte var lika mysigt. Kniven jag diskade bet tillbaka. Rejält. Mitt på långfingrets knoge (inte den på fingret utan den nedre så att säga). Det gick fort och jag skrek. Skriket skrämde sonen och älskade trodde jag förlorat ett finger (han var på toa och hörde bara skriket). Men fingret satt tack och lov kvar. Blod var det säkert, jag kollade aldrig med rädsla för att svimma. Svärfar dök upp i samma veva och konstaterade att det behövdes sys.
Sonen följde med farfar medan älskade och jag for på akuten.

Två stygn blev det. Ont som satan gör det. Och långfingret är typ obrukbart för tillfället på grund av stygnen och smärtan. Verkligen skitkul. Och ännu värre blir det eftersom det är på högern. Verkligen awesome!

Men dagen blev bättre faktiskt. Precis då vi kliver in på akuten ringer storebror och berättar att de små bebisarna kom till världen igår kväll strax innan klockan åtta. En liten Albert och en liten Matilda. Så underbart!

Och inte nog med det, svärföräldrarna bjöd på palt till middag. Fantastiskt gott. Men lite krångligt att äta med fel hand.

Så, som sagt en händelserik dag. Nu ska jag avsluta den med att krypa ner under mitt varma täcke och se lite serier. Jag hoppas morgondagen är mer smärtfri.

Inga kommentarer: