tisdag, oktober 01, 2013

mycket att göra på lite tid.

På grund av vår kära statsminister och hans kompisar i regeringen har jag bara kunnat bocka av två saker på min att göra-lista. Morgonens besök på det otroligt upplyftande stället som kallas Arbetsförmedlingen, gav noll och ingenting eftersom jag var tvungen att hämta barnet på förskolan innan det var min tur.

Hade ovannämnda personer tänkt lite utanför kartongen hade det kanske inte varit minst tjugofem arbetslösa före mig i kön och jag hade haft morgondagen till att beta av punkterna på min lista. Men nu måste jag åka dit imorgon igen och hoppas att jag hamnar högre upp på listan. Två dagar som försvinner utan att jag hinner göra saker som är lite halvt knepiga att göra i sällskap med en ettåring som är mer vild än tam.

Men, men har inte satt någon deadline på listan och som det ser ut på jobbfronten för tillfället har jag ju resten av mitt liv att göra klart den.

Suck.

Inga kommentarer: