måndag, augusti 12, 2013

en vacker dag.

I helgen var vi upp till Jutis. Dels för att jag aldrig varit där när det inte varit snö och dels för att vi ville komma hemifrån en stund. Det var alldeles fantastiskt, förutom att jag sov som en kratta. Andas frisk luft och umgås med fina människor är livsglädje.
Jag bjuder på några bilder från lördagens lilla utflykt till Luspen.

Dricka vatten från en kallkälla var helt fantastiskt.

Underbar utsikt.

Är grymt stolt över att jag (som är sjukt höjdrädd) klarade
av att gå fram och tillbaka på den här bron. Läskigt var det!

Som sagt, underbar utsikt.

Älskade är lycklig.

En kart och ett moget hjortron i skogen på väg tillbaka till bilen.

Tillbaka till bilen. Min rygg var ajaj, mina fötter
varma som attan, men det var en riktigt
trevlig dag.

Idag har vi varit på Ikea. Vi lämnade den lille huliganen med mamma vilket vi inte alls ångrade för vi stod i dryga två timmar och planerade vårat nya kök och hade han varit med hade det inte varit kul. Inte ens lite. Men hursomhelst, vårat nya kök är planerat och nu är det inte länge kvar förrän renoveringen drar igång. Jag längtar.
Kanske inte just till själva renoveringen då jag inte tror det kommer vara så kul med kaos i köket samtidigt som man ska ta hand om den lille huliganen som absolut kommer vilja "hjälpa" till.
Men efteråt. Det längtar jag till.

Nåväl, natten innehöll alltför få timmar och eftersom även helgens sömn blev väldigt sporadisk ska jag stänga ögonen nu. Jag hoppas verkligen jag kan sova inatt för jag behöver det. Massor.

Inga kommentarer: