lördag, juli 13, 2013

ensam i mitt stora hus.

Älskade är borta och jobbar (ovanligt) och jag jobbade igår. Och det vet ni ju vad det betyder. Men skillnaden är att jag inte behövde åka till Bersika utan jag har sovit hemma. Vilket innebar att jag inte alls sov lika länge som jag brukar. Konstigt. Men jag har sovit hela natten utan avbrott och det händer ju inte så där superofta (typ aldrig) och det är ju alltid någonting.

Fast hursomhelst hade det bara blivit sova till klockan tio, för jag har faktiskt ställt klockan. Varför kanske ni undrar när jag inget barn har att kliva upp med? Då ska ni absolut få ett svar på den undran, därför att jag hade tänkt ta mig ut på en löprunda så här på morgonkvisten så att det blir gjort idag. För sedan väntar lunch/fika med människor jag inte träffar så jätteofta. En av dem har jag inte sett på typ två år kanske. Det blir superdupermegakuligt.

Angående löprundan så var jag ute igår också och det var så skönt (även om benen vägde två tusen ton när jag kom hem) och jag tänkte att jag skulle passa på att springa ensam också. Det är ingen större problem att ha med mig sonen i cykel-/joggingvagnen, men att springa ensam är någonting visst och det gäller ju att passa på när man väl får chansen.

Men jag undrar var solen är? Enligt väderprognoser lite här och var skulle det vara stor sol och varmt i helgen. Men de ljuger och jag tycker inte om det.

Inga kommentarer: