måndag, juni 17, 2013

ärlighet räcker längst.

Det finns verkligen bra människor där ute.

Gårdagens stadsbesök slutade med att jag tappade min plånbok. Jag upptäckte dock detta någon timme efter att jag kommit hem och då hade stan stängt. Det var bara att ringa och spärra bankkortet (hade fört över alla pengarna till älskades konto först ifall att) och göra en förlustanmälan till polisen. Som tur var hade jag ingenting av värde i plånboken, förutom två enkronor (allt annat är bara en massa plastkort och kvitton) och körkortet (som ju faktiskt går att få ett nytt).

Idag skulle jag ringa runt till några butiker för att se om den möjligtvis stannade kvar där utan att jag märkte det. Men innan jag hann göra det fick jag ett samtal om att den blivit upphittad och inlämnad på Nodo. Hämtade den och allt var kvar. Fast som sagt fanns det ju ingenting av värde där i och de där två kronorna hade jag nog inte saknat alltför mycket om upphittaren hade tagit dem.

Det gör mig så glad att det finns ärliga människor.
Fast å andra sidan kanske det hade varit andra tongångar om jag hade haft någonting av värde i den?

Men jag väljer att hylla människan som var så snäll. Denne får en "tummen upp" i tidningen (så lusläs den sektionen framöver så kommer ni se annonsen) och jag känner en lättnad att jag slipper fixa nytt körkort. Fast när jag tänker på det hade det kanske varit bra för kortet på mitt körkort är inte vackert?!

Nåväl, jag ska inte sitta här och babbla mer. Jag är ju som sagt ledig så jag ska stänga de gröna och sova. Förhoppningsvis blir det inte en liknande natt som den som var, för den var inte rolig. Inte på något sätt alls.

Inga kommentarer: