lördag, januari 12, 2013

tack mamma!

Mamma kom hit igår och efter att ha stått i köket HELA dagen (och jag kryddar verkligen inte) fick mamma vara hemma med barnet (han sov så hon behövde inte göra alltför mycket) medan jag och älskade fick lite vi-tid. Vi spenderade den tiden i biomörkret med 3D-glasögon tillsammans med Bilbo Bagger och hans dvärgkompisar. En mycket, mycket bra film, även om jag var trött som satan. Usch!

Idag väntas namnkalas för den lille (anledningen till gårdagens köksarbete) så jag ska äta frukost och sedan sätta igång med de sista förberedelserna, men jag är väldigt tacksam att vi gjorde så mycket igår för jag har kunnat sova utan att oroa mig över hur mycket som ska göras.

Jo, just det. Jag fick sovmorgon imorse också. Barnet ville ta morgon redan klockan sju, men inte jag. Så från klockan åtta till halv tio blev jag ensam i sängen och jag sov som ett litet barn. Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så roligt att vara till hands.