måndag, juli 09, 2012

there are no dumb questions.

Nu är jag förvirrad. Semester, mammadagar, datum och allt vad det nu är snurrar runt i mitt huvud. Men efter lite guidning av mamma och en trevlig herre på Försäkringskassan (som måste ha trott att jag är helt dum i huvudet, men frågar man inget får man inget veta) har jag kanske (och jag säger verkligen kanske) koll på vad som krävs av mig.

Nåväl, har suttit vid datorn i hundragradig värme (det är sjukt varmt i datarummet) alldeles för länge. Måste gå och äta en isglass innan jag tar tag i dagens åtaganden. Jag ska göra de snabbt så kanske jag kan hinna med en stund i solstolen.

Ps. De som säger "det är ju tur att vi inte har haft någon riktig sommar än" kan inte ha varit höggravida under sommaren. Hade de någon gång varit det hade de inte kläckt ur sig en sådan sak. För det räcker med att det är typ sjutton grader så känns det som en "riktig sommardag". Puh!

Inga kommentarer: