måndag, juni 18, 2012

my seat's been taken by some sunglasses.

Att vakna upp och inse att man bara sovit i fyra timmar är verkligen inte kul. Att vakna upp och inse att man bara sovit fyra timmar OCH samtidigt inse att ena ytterdörren (vi har två) står på vid gavel och de flesta av ens tillhörigheter är borta är verkligen inte kul. I paniken ringer jag älskade (som lägligt nog åkte söderut igår) och försöker få fram vad som hänt.

Glädjande nog hinner jag under samtalet vakna ännu en gång och dock inse att jag fortfarande bara sovit fyra timmar, men ingen dörr står öppen och allt vi äger finns kvar. Vilken lättnad måste jag säga. Men fy skrutt så otäckt. Däremot fanns det två saker som borde ha gjort mig misstänksam: 1) det var snö utomhus och 2) en av sovrumsgardinerna hängde i dörröppningen till Mini's rum. Men i drömmens värld är allting lite konstigt.

Morgonens låt: Fun feat. Janelle Monáe - We are young (en konstig låt, men ändå rätt bra)

Dagar kvar:
Älskade - 8 (han åkte en dag senare än vanligt den här gången)
Inläsning - 15 (man skulle kunna tro att det bara är två veckor kvar alltså, men dessa femton dagar är utspridda på en fyra veckors period)

Inga kommentarer: