torsdag, maj 17, 2012

I don't care about the weather.

Det är en bra dag idag, trots regnet. Inte bara det att jag fick vakna upp bredvid världens bästa imorse, som var helt underbart. Vi har även äntligen fått städa upp i allrummet. Alla verktyg och färgburkar har fått flytta till garaget och den blå plasten har fått flytta ut på altanen. Jag hade nästan glömt bort hur golvet ser ut, haha.

Så nu har jag fått städa och jag kan säga att jag nog aldrig har varit så sugen på att städa som de senaste dagarna. Men jag kan ju samtidigt också säga att nu så här efteråt förstår jag inte varför jag längtade så mycket. Visst, det är underbart att kunna gå utan foppatofflorna inomhus, men min rygg och ben tycker att vi hade kunnat strunta i allt arbete. Men det är som sagt skönt att det är gjort.

Nu ska jag dock bara ligga i soffan resten av den här dagen. Det är en massa hockey på teve, världens bästa är hemma och våran lilla kompis är galen (på ett bra sätt) så trots att ryggen och benen är lite arga tänker jag inte klaga, för jag har det ganska så bra.

Inga kommentarer: