tisdag, maj 01, 2012

he just kicked me out.

Jag har blivit utkastad ifrån mitt hem. Jag får inte vara hemma på några timmar. Då är det tur att vi har vårat gamla hem kvar ett tag till. Och ännu bättre att internet fungerar i det gamla hemmet. Mindre kul är att jag när jag ändå är här kan "packa ner det som är kvar". Det är inte kul. Men som sagt, internet fungerar så musiken kanske kan ge mig en liten push i rätt riktning.

Anledningen till att jag inte får vara hemma är att älskade ska slipa väggarna (som vi så fint rensade på målarfärg/tapet igår) och ni vet det där dammet som flyger när man slipar väggar? Det är rätt farligt att andas in för en vanlig människa. I mitt tillstånd kan det vara rent av livsfarligt. Så även om jag måste packa tråkiga saker, gör jag hellre det än andas in partiklar som kan döda kanske inte just mig så, utan våran nya kompis. Och det vill varken jag eller älskade. Så därför sitter jag här på en trästol och bloggar i en nästan tom lägenhet. Men jag behöver då i alla fall inte lyssna på ljudet som kommer från slipmaskinen. Det gäller att se det positiva. Så nu slår jag igång Spotify och hoppas tiden går fort.

1 kommentar:

J sa...

Jodu vi cyklade förbi och då var bilen hemma så vi tänkte.vi tittar förbi efter vi pumpat däcken på ok men då var du allt borta :p Hade visst precis farit. Får passa in det bättre sen så bååda är hemma! Lycka till med packningen! :) kram..