torsdag, april 05, 2012

such a lovely day.

Idag är en väldigt bra dag. Har precis avslutat min sista inläsning av Lyssnarklubben (orkar inte ha den hängande över mig just nu, men kanske att jag tar tillbaka den senare) och nu mina vänner händer någonting som inte har hänt på jag vet inte hur länge. Jag ska vara ledig. Okej, det har väl hänt, men håll i er för nu kommer antal dagar: SJU! Förstår ni? Jag ska vara ledig en hel vecka. Det är helt ofattbart. Men så efterlängtat och välbehövligt om jag får säga det själv.

Och som sig bör varje år vid denna tid på året (eller åtminstone vid denna högtid) åker vi lite norrut och lite västerut. En hel vecka i underbar Jutis väntar och det ska bli så jävla skönt att komma bort. Men jag är dock lite spänd på hur det kommer bli detta år. Plumsa omkring i snö med tunga skoterskor är jobbigt i vanliga fall och i år väger jag lite mer och är lite osmidigare än vanligt. Men det ska nog lösa sig. Bara jag tar mig mellan skotern och renskinnet så är jag nöjd.

Nu ska jag fara iväg och snabbhandla lite grejer inför resan och sedan ska jag försöka hinna med en liten powernap, det blev inte så mycket sömn inatt för jag vaknade helt plötsligt redan klockan åtta och kunde inte somna om. Inte helt okej.

Inga kommentarer: