onsdag, december 21, 2011

I think it's time you and I spend some time apart.

Igår tog jag ett beslut om att ta en time-out från fotbollen. Har på senare tid inte känt det där lilla extra som varit med mig tidigare. Har mest bara känt mig i vägen och inte alls tillfört någonting. Så efter gårdagens träning tog jag mig en liten funderare och kom fram till att jag nog gör bäst i att ta en liten time-out och försöker hitta glädjen igen.

Men som jag sa till tjejerna så är det bara det spelmässiga som jag pausar ifrån. Min roll som assisterande tränare fortsätter jag med och nu kan jag kanske lägga ner lite mer energi på den biten. Att helt bryta med fotbollen skulle inte kännas okej, så det är skönt att jag har någonting att falla tillbaka på som ändå är i samma bransch. Även om det inte är på planen på samma sätt.

Men efter att ha tagit detta beslut känner jag en liten lättnad inom mig. Eftersom jag gått och funderat ett tag på detta känns det otroligt skönt att ha kommit till den här slutsatsen. Det är inte bra att hålla på med någonting när man inte tycker det är roligt längre. Kanske kan jag komma tillbaka om några veckor eller månader, det vet jag inte. Men om jag inte tar den här pausen kanske jag förstör lusten helt och hållet och det vill jag verkligen inte.

Nu måste jag dock skaffa gymkort, för jag tror inte det bra om jag slutar träna helt och hållet. Då kommer det dåliga humöret bli ännu värre och kilona kommer nog att stalka mig. Men det får bli nästa år. Nu ska jag njuta av de dagar som är kvar av detta år och bara känna harmoni med livet och allt som händer runt omkring. Allra först ska jag gå in i studion och avsluta kvällens arbete. Små steg.

Inga kommentarer: