onsdag, augusti 24, 2011

it's like driving with a blindfold.

Som jag är glad att jag inte bor så långt från jobbet och att jag slipper köra efter någon storväg. Det är inte lite dimmigt ute om jag säger så. Har puttrat på i typ 30-50 hela vägen... Oj, kom på att just dessa hastigheter gäller på dem vägar jag använder mig av till och från jobbet, så med det i åtanke låter det ju inte så farligt. Men om man tänker på hur jag brukar köra när det är dimfritt är det sakta (ja, jag vet att man inte ska köra för fort, men det blir så ibland)...

Nåväl, var var jag? Jo, jag har puttrat på i långsammare tempo än vanligt (bättre att skriva så) och det var läskigt eftersom sikten var väldigt dålig. Fram till Statoil-rondellen, då lättade dimman. Antingen har den dragit vidare eller så hade den inte hunnit komma dit. Men nu bryr jag mig inte, för jag ska äta en smörgås och se kvällens Fångarna på fortet. Känner mig dock lite tröttare än vanligt efter jobbet, men om jag går och lägger mig utan att äta kommer det bli konstigt. Visserligen sover jag ju lite konstigt redan nu, men det är onödigt att spä på med mer konstigheter som gör sömnen knasig.

Inga kommentarer: