onsdag, juli 06, 2011

what are you waiting for?

Tjejerna vann. Men det var med nöd och näppe skulle jag säga. Det hade lika gärna kunnat vara USA som firar ikväll. Andra halvleken var värdelös ur ett blågult perspektiv. Passningarna gick helt fel och viljan lämnades kvar i omklädningsrummet, medan amerikanskorna började rulla en hel massa boll.

Men en seger är en seger och då spelar det ingen roll hur själva spelet såg ut. Nu väntar Australien i kvartsfinalen. Hade det blivit förlust hade det varit Brasilien som stått för motståndet. Australien har spelat rätt bra, men jag tror ändå att de är bättre att möta än de sambainfluerade damerna från regnskogen.

Men medan de svenska tjejerna laddar om, ska jag ta och läsa de sidor som är olästa. Skulle nästan kunna vara härifrån före tolv om det inte vore för VLT. De är sega och obehagliga (som vanligt) och jag har bara läst hälften av den tid som förväntas av mig till den tidningen. Känns inte bra.

Inga kommentarer: