lördag, juli 02, 2011

this is the day I take care of business.

Min tredje och sista lediga dag startar med regn. Lite trist, men å andra sidan är det skönt för nu kan jag ta itu med kaoset som är runt omkring mig. Jag älskar när det är sol och varmt, men lägenheten kommer långt ner på priolistan såna dagar för det går inte att stöka omkring utan att typ dö av värmeslag.

I detta nu går diskmaskinen för fulla muggar och jag ska även röja upp i vardagsrummet. Jag har nämligen inte städat bort madrassen sen lillasyster var här (lat, mitt mellannamn) och det måste göras för dammsugning är högt upp på listan. Vi har gräs, sand, damm och en massa annat liggande överallt. Inte okej. Men idag är dagen det ska åtgärdas!

Haha, städa en lördag, det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Men någon dag måste det ju göras och jag ska åka till mamma tills imorrn och det vore skönt att komma hem och slippa ta hand om allt skit. Bara att sätta igång nu då!

Inga kommentarer: