lördag, juli 16, 2011

a Swedish bronze medal.

YES! De lyckades ta hem bronset till Sverige. Jag måste erkänna att jag inte trodde på det. Jag har sett Frankrike spela så bra fotboll under detta VM och trodde att det var de som skulle gå segrande ur den här matchen. Men då hade jag inte räknat med att Marie Hammarström skulle göra det avgörande målet med en boll i krysset. Jag tror faktiskt ingen hade räknat med det.

Med en spelare mindre i nästan en halvlek lyckas de vinna med 2-1 mot ett Frankrike som är ruggigt duktiga. Dock såg de lite bleka ut idag och kanske hade de underskattat Sverige. Men inget mig emot. Ett brons är en bra medalj att få och med det VMet som Sverige gjort (förutom andra halvleken mot USA och semifinalen mot Japan) är de helt klart värda en medalj. GRATTIS TJEJER!

Ps. Till er på UNT igen då; Nu är matchen slut och då vet ni vad jag vill ha!

Inga kommentarer: