måndag, maj 02, 2011

it's always nice blaming someone else.

Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Somnade kring två och tänkte att jag skulle vakna kring nio-tio som vanligt (ställde dock ingen klocka). Vaknade åtta när älskade kom från jobbet (han har jobbat en timme idag, vilket jävla slöjobb han har). Klev upp och pratade en stund med honom och la mig sedan ner och läste till halv tio.

Tänkte att jag skulle stänga ögonen en stund. Nästa gång jag ser på klockan är den tolv! Helt galet. Men uppenbarligen var jag rätt trött. Nu ska jag äta frukost eller lunch eller whatever. Sedan blir det att ta itu med lite saker och ting här hemma. Det ser ut lite som att någon har varit här och letat någonting och sedan inte städat efter sig. Kan vara jag, kan vara älskade eller så har någon varit här när vi inte varit hemma. Jag väljer det sista alternativet, för det kan ju inte vara någon av oss som faktiskt bor här. För vi är ju så pedantiska och ordningssamma......

Inga kommentarer: