söndag, april 24, 2011

home is where our story begins.

Nu är vi hemma i Piteå igen. Veckan har varit helt fantastiskt, men det vet ni ju redan. Ansiktet har fått färg och det är härligt. Möttes av ett nästan helt grönt Piteå och vad kan vara mer underbart än det? Fantastiskt.

Har hunnit packa upp väskan och jag kan ju säga så här att morgondagen är räddad. Tvätt, tvätt och åter tvätt kommer jag att ägna mig åt imorrn. Självklart blir det städ, disk och handling också för vi har inte mycket i matväg och även om vi inte varit hemma på en vecka är sanden kvar som vi lämnade den. Taskigt av den kan jag tycka.

Men nu är det inget städ, tvätt eller disk som gäller, utan nu ska jag klä på mig någonting skönt (har även duschat och jag har saknat att få självtorka (det är svårt att göra det när det är tjugo andra som vistas i samma hus) och jag har även peelat kroppen och det behövdes verkligen) och sedan lägga mig i soffan och se Harry Potter och De vises sten.

Har nämligen läst boken i veckan (har inte läst böckerna än) och blev så himlans sugen på att se filmerna igen. Har visserligen en hel massa serier att se, men det får jag ta en annan dag för ikväll vill jag åka till Hogwart's. Dock skulle jag inte bli förvånad om jag måste se slutet en annan dag, för jag är rätt trött. Men som det är värt att vara så här trött efter en sån underbar vecka. Tack alla ni som var med och gjorde denna vecka så underbar. Alla människor, djur och självklart även solen. Jag älskar verkligen att vara där uppe och tillsammans med alla er blir allting sååå mycket bättre!

Inga kommentarer: