lördag, mars 05, 2011

sad but still glad.

Den här lördagen skulle egentligen sett helt annorlunda ut än vad den nu gör. Det var nämligen så att sista utbildningen för bas 1 skulle gå av stapeln idag, men vi var bara typ fem stycken anmälda och det är för få. Ledsen i ögat är bara förnamnet.

Men eftersom jag har börjat se positiva saker i det mesta (försöker i alla fall) så är jag inte så jätteledsen faktiskt. Egentligen är jag mest glad, för nu missar jag ingenting av det som går på teve. Nu om bara typ tjugo minuter drar herrarnas sprint igång (skidskytte). Efter målgång gasar jag mot stan för att göra lite ärenden, ärenden som inte får ta längre än fyrtiofem minuter.

För klockan tolv ska damerna ut i de norska skogarna för deras sista VM-tävling, tremilen. Sedan är det bara några minuters väntan innan de svenska skidskyttedamerna ska åka sin sprint. Helt galet mycket teve, men som ni kan förstå så är jag ändå rätt glad att lördagen blev som den blev.

Inga kommentarer: