måndag, februari 21, 2011

a very traumatic drive home.

Skjutsade Sushi till Kallax tidigare och på vägen dit gick det bra, däremot blev hemvägen en chockartad upplevelse. Strax innan avfarten mot Musikhögskolan kom en älg helt plötsligt ut i vägbanan. Jag var centimeter ifrån att köra in i den.

Jag har aldrig varit så chockad i hela mitt liv. Var tvungen att stanna bilen och kliva ut. Stod och skakade och hyperventilerade en bra stund, innan kylan tog tag i mig. Satte mig i bilen och då kom tårarna. Krypkörde till Bersika (skulle hämta gullegrynet) och där kom allt på en gång.

Tankar snurrade och snurrar än. Någon centimeter ifrån en katastrof. Fy fan! Sedan tänker jag på hur det hade kunnat gå om det kommit en till direkt efteråt. Jag vet att jag borde tänka positivt eftersom jag klarade mig helt oskadd, men jag har svårt att göra det just nu.

Känns åt helvete att älskade är i Tyskland (utbildning med jobbet). Hade velat ha honom här just nu. Men det är tur att mamma finns (i luren) och att gullegrynet är hemma. Men ingenting går upp mot en tröstande kram från älskade.

1 kommentar:

jecka sa...

Usch, har vart med om samma sak. En älg som sprang ut framför bilen så jag tvärnita och den stod bara där, framför bilen, typ en centimeter ifrån. Blev chockad som fasen, ringde till syrran och grät och körde typ 10 hem! Bra att det gick bra iaf! Puss!