tisdag, december 21, 2010

three days before.

Lagom till att jag skulle sova började magen krångla (men jag har ju bara mig själv att skylla) så jag somnade inte förrän kring tre. Tio i fem vaknade jag av att Tara hoppade upp i sängen och la sig på mig, livrädd som vanligt. Försökte få henne att flytta sig lite så att jag kunde somna om, men när hon är så pass rädd blir hon som en sten. Orörlig. Lyckades väl somna om lite smått, men då ringde älskades klocka kring sex och han låter den ringa mååånga gånger innan han tar sig upp.

Tara fortsatte ligga på mig för det var ju en massa ljud runt omkring. Har sovit lite då och då sen älskade for på jobbet tills klockan ringde. Var riktigt sugen på att skita i klockan, men jag kunde ju ändå inte sova eftersom jag hade en tung klump på mig. Jag blir jävlart galen, jag blir skitstressad av Tara, för hon rycker till av minsta lilla ljud. Hon kommer få åka till Bersika idag och vara där tills de far till Jutis på torsdag, för jag måste fan få sova. Speciellt imorrn för då är det träning och jobb på kvällen och där behövs all energi jag kan få.

Suck och stön. Funderar allvarligt på att lägga mig ner och sova någon timme nu, men samtidigt tror jag att jag ska ta itu med lite saker istället. För det är ju bara tre dagar kvar till julafton och det är lite saker som ska göras innan dess. Så jag ska vara duktig och ta powernapen sen istället. För om det blir som jag vill ikväll kan jag inte vara trött. Det skulle inte bli roligt.