torsdag, december 16, 2010

chapter twenty-seven: my favouriteplace.

Jag hade tänkt lägga in bilder på mina favoritplatser, men vissa platser är svåra att få en bild på just nu, så ni får klara er utan bilder helt enkelt.

Jag har ett par favoritplatser faktiskt. En favorit är ju självklart fotbollsplanen, där trivs jag väldigt bra och mår väldigt bra när jag är där. En annan plats jag trivs på är Jutis. Även om jag inte är någon riktig friluftsmänniska, tycker jag det är fruktansvärt skönt med några dagars "isolering" från dator, telefon och annat tekniskt. Det är tyst och fridfullt där uppe och jag mår riktigt bra när jag fått vara där några dagar.

Sedan tycker jag även om att tillbringa tid i våran stuga i Sjulsmark. Där är det också väldigt tyst och fridfullt. Fågelkvitter och lantlig känsla, det är som godis för själen.

Det finns fler platser som får mig på bra humör, men dessa ligger på topp tre. Att få vara på dessa platser är som jag skrev som godis för själen. Men sedan kan jag ju säga att så länge jag har sällskap med de jag gillar allra mest spelar platsen inte så stor roll.

Imorgon: Det här saknar jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den sista meningen var underbart bra... :)/ mammsen