torsdag, november 18, 2010

sewing, painting, freezing.

Vi for till Bersika, där vi crashade middagen (som smakade alldeles utsökt). Sedan sydde jag lite på min klänning som jag tänkt styla om lite, det som är gjort hittills blev mycket fint och jag är så stolt att jag är så jävla bra på att sy, haha.

När det var färdigt började jag slipa barbordet och la sedan på första lagret på undersidan. Mycket bra! Ska tillbaka imorrn och dra på det andra lagret. Det kommer ta några dagar, men om jag målar varje dag kan jag nog skruva upp det igen tills det är dags att julstöka. Det är min plan och jag ska hålla mig till den.

När allt detta var gjort (ska kanske säga att älskade satt i soffan och såg hockey medan jag arbetade) for vi hem, jag tog på mig varma kläder och vi for till Noliahallen. Kvällens drabbning slutade med förlust (4-8). Trist, speciellt med tanke på att pojkarna hade 4-1, men så är det ibland. Båda lagen hade tre avbytare var så de blev nog rätt trötta skulle jag tro.

Själv insåg jag precis när matchen började att jag var hungrig. Typiskt. Sedan tog det inte länge förrän tårna stelnade av kyla och kylan spred sig långsamt till andra kroppsdelar. Inte särskilt kul. Men nu är jag hemma och ska dricka en tekopp och äta lite smörgås. Det blev ett långt inlägg, men det har ju faktiskt hänt litegrann idag, haha. Nu ska jag dock sätta punkt, för jag orkar inte skriva mer och smörgåsarna väntar. Adjö!

Inga kommentarer: