torsdag, november 18, 2010

chapter one: this is me.

Anna Beatrice Charlotte Lundberg, född i Boden 22 september 1984. Två bröder, Chrille och Benjamin. Två systrar, Saga (samma pappa) och Clara (egentligen inte "riktig"). Började plugga journalistik direkt efter studenten, hösten 2003. Skolan var i Piteå och där bor jag kvar än idag.

Började spela fotboll när jag var kring sju år och spelade fram till 2004 då jag blev lat och la ner allt som har med träning att göra. Men sommaren 2009 blev längtan tillbaka alldeles för stor och sedan dess spelar jag med Öjeby IF (division 3).

Jobbar sedan 2008 som taltidningsredaktör på Darub. Älskar mitt jobb och mina kollegor. Det är ett riktigt kul arbete och framförallt väldigt lärorikt. Ser väldigt mycket serier på tv, de bästa just nu är Glee, Vampire Diaries och Cougar Town.

Bor tillsammans med Micke, som jag träffade hösten 2005. Tillsammans med oss bor även den otroligt söta Tara, en irländsk setter som från början bodde i Bersika hos svärföräldrarna, men jag ville ha lite sällskap när Micke jobbade borta förra hösten och lånade hem Tara. Men ett år senare bor hon kvar och jag har ingen tanke på att lämna tillbaka henne.

Imorgon: Min första kärlek!

1 kommentar:

emma öberg sa...

Sjukt kul att läsa hejn du börjat med nu :)