söndag, oktober 31, 2010

some people shouldn't do things.

Det är någon (och jag behöver nog inte nämna något namn här) som har spillt ut en halv snusdosa i sängen inatt och inte bara det, personen har även dreglat en hel del så sängkläderna behövde bort. Men detta resulterade i att jag var tvungen att dammsuga för det känns inte riktigt rätt att bädda rent om resten av lägenheten ser ut som fan. Vilket i sin tur då alltså ledde till att jag var tvungen att vika in alla kläderna som låg och skräpade i garderoben och ställa i ordning alla tusen miljarder skor i hallen.

Detta var verkligen ingenting jag ville göra idag. Söndagar är vilodagen och därför ska man slippa städ och allt som har med det att göra. Men när det finns personer som inte borde snusa i sängen (och speciellt inte onykter) måste man ibland göra ett undantag. Men jag hade planerat in städ imorrn, så nu måste jag komma på något annat att förgylla måndagen med. Fast å andra sidan blir det nog inga problem för tvättkorgen sväller över just nu, så jag tror att måndagsplanerna är ganska självklara.

Men det hör ju alltså till morgondagen så nu ska jag återgå till min sunkiga livsstil. Soffan är ledig (älskade har sovit där sen snusexplosionen i morse) så jag ska lägga mig där och bara ligga stilla. Maten får älskade fara och handla. Det är det minsta han kan göra efter allt han redan gjort idag.

Inga kommentarer: