onsdag, oktober 06, 2010

just might be paranoid.

Var precis ute med Tara för sista gången för ikväll. När vi promenerade här utanför mötte vi två ynglingar på cykel. Inget konstigt med det (förutom att en av dem lät väldigt konstigt, om det var andningen eller medvetet vet jag dock inte) för det finns ju faktiskt folk som är vakna och ute vid den här tiden (jag till exempel).

När gumman hade gjort sina behov gick vi mot porten och då ser jag en av dem på håll utanför porten bredvid våran. Eftersom det är mörkt ser jag inte vad han gör, men det ser ut som att han går och kollar på cyklarna utanför. Den andra killen vandrar utanför sophuset. Väldigt konstigt. Den första killen går in i porten men kommer ut när jag passerar, den andra killen försvinner bakom sophuset.

Här börjar jag bli lite småskraj. Man vet ju inte vad det är för några och några grannar hade inbrott i sina bilar för inte så länge sedan. Men jag försöker bara gå in lugnt och stilla. Ingenting händer naturligtvis, men jag hade tänkt krypa ner nu när vi kom in, men jag vette tusan om jag kommer kunna somna. De var väldigt underliga.

Jag tänkte blogga om detta, dels för att jag tyckte de var så underliga och dels för att det är bra om jag har en tid på när allt detta hände ifall någonting mer händer (förutom bilinbrotten). Nu kanske jag har fördomar, de kanske bor här eller väntade på en kompis. Men eftersom det har varit lite oroligt här så blir jag lite paranoid. Jag ska sätta mig i soffan och förhoppningsvis blir jag så pass trött att jag kan somna, annars ska jag leta upp ynglingarna och ge dem stryk för att jag inte fick sova, haha.

Inga kommentarer: