fredag, september 03, 2010

making a list...

Min fina vän Jonna gjorde den här listan för ett tag sedan och just idag blev jag sugen (läs: rastlös) så jag har fyllt i den. Jag har fått ont i ryggen eftersom den var så lång, men det är ändå kul med listor.

Alkohol: Ska man vara försiktig med.
Allergi: Laktos och ibland även pälsdjur (men med Tara struntar jag i det).
Armhävningar: Kan jag inte göra på fötterna, utan jag måste stå på knäna, inte särskilt coolt.
Blyg: Nja, jag vet inte.
Beroende av: Bloggen, snus och lypsyl.
Betyg: De hade kunnat vara bättre, men de har ju ändå hjälpt mig komma en bra bit på vägen.
Blir glad av att: umgås med mina underbara vänner och att träna.
Bor: Tillsammans med Micke, Tara och ibland även någon dammråtta.
Dagbok: Har många sedan tidigare.
Djur: Världens sötaste hund.
Drömmar: Många.
Dåliga sidor: Haha, jag är fel person att svara på det eftersom enligt mig själv har jag inga dåliga sidor, haha.
Ekonomi: Kunde ha varit bättre, men å andra sidan räcker det till det som är viktigt.
Familj: Sambo, hund, mamma, pappa, två bröder och två systrar.
Favoritdryck: Det beror på humör och vilken dag det är, men oftast är det vatten.
Festar: Det händer.
Flyttat: Ganska många gånger.
Fobi: Höjder.
Foto: Ibland tas dem, ibland glöms kameran bort.
Född: Sent på kvällen den 22 september 1984.
Gillar: Många saker.
Graviditet: Det kommer.
Gråter: Det gör jag ibland.
Gör dagligen: Inte mycket för tillfället.
Hatar: Att sova för länge på morgonen, men samtidigt hatar jag att vakna för tidigt.
Hypokondriker: Nej.
Imponeras av: Talangfulla människor och människor som klarar sig igenom livskriser med högt huvud.
Intressen: Bloggen, fotboll, vännerna, läsa, se tv osv.
Jobb: Taltidningsredaktör.
Kaffe: Blä!
Kamera: Fick en mycket fin och bra kamera i 25 års present av Micke.
Kläder: Är bra att ha på sig så att man slipper frysa.
Kompisar: O ja, de bästa!
Länder jag besökt: Inte mycket att skryta om där, Sverige och Finland (Alko).
Längd: Etthundrasjuttiotre centimeter, fast jag mätte mig hos Jecka för ett tag sedan och jag tror att det kanske inte stämde, jag kommer inte ihåg, men det är därikring i alla fall.
Mobil: Väntar på att det ska bli februari så att jag kan skaffa mig en ny.
Motto: Bättre sent än aldrig och Nothing worth having, comes easy.
Musik: Älskar musik!
Musikalisk: Kan sjunga men inte spela något instrument, ja förutom blockflöjt... Fast det var ju i och för sig ett antal år sedan så det kanske jag inte kan längre.
Märkeskläder: Onödigt.
Naglar: De växer och frodas och ibland är de faktiskt riktigt fina (dock inte just nu).
Politik: Mer åt vänster än höger i alla fall.
Rakning:Micke är det ganska snyggt utan ibland, haha.
Rädslor: Höjder och mörker.
Saknar: Mormor och morfar.
Samlar: Fina minnen.
Sjukdomar: Just nu är jag lite förkyld.
Ska göras: Hemma finns det tusen saker att göra, men idag har jag bara orkat diska än så länge.
Smeknamn: Tant Glas (av Micke).
Sol: Är världens bästa grej.
Sover: Hyffsat bra.
Talang: Förutom att jag kan sjunga rätt så bra så är jag ganska duktig på att göra illa mig lite då och då.
Telefonbok: Mobilen.
Tränar fysiskt: Jo då.
Tränar psykiskt: Nja...
Utbildning: Har en filosofie kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning journalistik. En lång titel, men oh så trevlig.
Vikt: Mer än jag vägde förut.
Äcklas av: Larver och såna äckliga kryp.
Äter: Ibland nyttigt men ganska ofta onyttigt.

Dagar kvar:
17 18 19 20 21

Inga kommentarer: