måndag, augusti 30, 2010

this may come as a shock.

Innan ni fortsätter läsa vill jag varna att det kan komma lite chockerande nyheter i detta inlägg. För vissa kan det vara så chockerande att ni kanske svimmar, men gör inte det snälla ni. Det är inte säkert att det händer igen och skulle det hända igen så vet ni ju det i förväg.

Igårkväll efter att jag druckit mitt te och sett en film var klockan "bara" halv tio och jag tyckte att en film till kunde vara okej. Slog igång ännu en film, men jag såg bara typ en halvtimme. Ögonen var trötta som attan. Älskade gjorde sig klar för sängen och jag kände att det bäst att göra likadant.

Fem i elva låg vi båda två under täcket. Jag läste en liten stund innan jag insåg att det inte gick att hålla ögonen öppna längre. Älskade somnade ganska fort han också. Så med andra ord somnade vi båda två innan klockan var halv tolv! Jag vet, men jag varnade ju er.

Imorse ringde älskades klocka sex. Han ska nämligen jobba under stoppet på Kappa i några veckor. Underbart för honom eftersom det är det här han verkligen vill göra, däremot var det inte lika kul för mig i morse. Jag började hosta och blev kissnödig och kunde inte somna om förrän han gick utanför dörren. Eller ja, jag somnade inte om då heller. Men eftersom jag somnade så tidigt igår tänkte jag att det gör väl inget att kliva upp nu. Så jag låg och drog mig till halv åtta, kokade mig en tekopp och la mig i soffan och läste. Dock höll jag mig bara till åttatiden innan tröttheten kom farande. Somnade om till tio.

Galen morgon och jag känner mig riktigt trött eftersom det blev ett avbrott i sovandet. Men det ska inte hindra mig från att göra någon nytta. Tänkte slå på någon riktigt bra musik och sedan ta itu med lägenheten. Det behövs och det är lika bra att göra det nu på en gång för om jag sätter mig i soffan är det kört. Det känner jag på mig. Usch, nu blev det långt, men det får ni ta. Jag hade mycket att berätta och jag hoppas att de chockerande nyheterna inte fick alltför allvarliga konsekvenser.

Inga kommentarer: