tisdag, augusti 03, 2010

there's more to give.

Löprundan var jobbig, men så här i efterhand är jag glad att jag tog mig i kragen. Sprang på ungefär samma tid som sist, så det är jag mycket nöjd med. Men jag vet att det finns mer att ge, jag var tung i benen och i andningen så jobbar jag bara på det, så ska jag väl kunna hämta in några sekunder till, haha.

Låret då? Ja, det höll. Nu sprang jag ju dock bara i lugnt tempo, men det gjorde inte ont alls, så det är ju positivt. Det är ju däremot när jag ökar och gör några ryck som det kan smälla igen. Så jag ska ta den här veckan och löpa lite så att musklerna får mjukas upp. Så ingen fotbollsträning (eller match) den här veckan heller. Men jag missar hellre en match och blir frisk, än att spela nu och slå upp sträckningen ännu mer. Smart av mig. Nu däremot ska jag koka mig lite gröt och sjunga lite allsång.

Inga kommentarer: