söndag, juli 04, 2010

wishful thinking?

Haha, jag är fan helt knäpp. Det har hänt många gånger, men nu känner jag att det är dags att dela med mig av min knäpphet. Jag brukar alltid (som säkert alla andra i världen) skriva in mina arbetsdagar i min kalender. Inget konstigt med det. Däremot är det konstigt att jag ibland skriver in att jag ska jobba och sedan står det på schemat på jobbet att jag inte alls ska jobba.

Som nu på tisdag till exempel. Hemma står det "NV" (Norran) i min kalender. Här på jobbet är det blankt, alltså ledigt. Så nu är jag inte bara ledig en dag, utan jag är ledig i typ tio dagar (om jag inte blir inringd vill säga). Vilken skillnad. Men jag undrar varför jag (väldigt ofta) skriver in att jag ska jobba fast jag inte ska. Är det önsketänkande eller bara ren och skär knäpphet?

1 kommentar:

J sa...

Men hur skönt var int det då?!! :)