lördag, juli 03, 2010

candyday.

Alldeles för lite sömn blev det i natt (sömnen vägrade infinna sig och det var jävligt irriterande), men lite lunch och häng med Elin gjorde susen. Tack hjärtat! Dagen började mulet men varmt, solen tittade fram i god tid då vi la oss i parken. Trevligt.

Nu är jag och gullegrynet på jobbet (eftersom älskade jobbar också vill jag inte lämna henne ensam hemma, men hon får bo i foajén eftersom jag har allergiska kollegor). Har hunnit läsa in ungefär en tredje del av den totala tiden. Nice. Halsen är dålig idag och jag glömde mitt citronvatten hemma. Bad. Men jag tror att vanligt te hjälper till också.

Just nu står det dock rätt still på sidfronten så jag funderar på om jag ska ta Tara på en liten kisspromenad och samtidigt åka iväg och köpa lite godis. Var inte sugen när jag for till jobbet, men nu har suget infunnit sig och det är ju faktiskt lördag, även om det inte känns som det eftersom jag är på jobbet. Men det står lördag i almanackan och på lördagar får man äta godis! (Inte för att jag följer det eftersom det oftast äts godis vilken dag det än är, men man kan ju alltid låtsas.)

Inga kommentarer: