måndag, juni 21, 2010

soft start.

Vaknade efter nio någongång av någonting, jag vet inte om jag redan var vaken när älskades telefon ringde eller om det var just den som väckte mig. Hursomhelst vaknade jag och klev upp. Hade kanske velat sova en stund extra eftersom jobbet väntar ikväll, men hej ibland får man offra sig.

Dagen ser än så länge tom ut. Ja, fram till klockan fyra då jag sitter på jobbet och skriver ut sidor förstås. Vi ska väl fara och handla snart antar jag eftersom veckomatsedeln (tredje veckan i rad) är skriven och ingredienserna inte finns hemma. Men förutom det är det tomt, tomt, tomt. Men jag känner ändå att det är rätt skönt att mjukstarta veckan. Så nu ska jag klä på mig och se till att älskade är redo för det är handla och hämta gullegrynet (hon har varit i Bersika i natt) som gäller.

1 kommentar:

jecka sa...

Haha, precis. Han sysslar ju med skumma grejer ändå så ;) Ni får dela på han 2 dagar i veckan, sen resten kan jag väl få han ? Du kan ju ta prins Harry från England istället, han är väl en pudding ? haha !