måndag, juni 07, 2010

a pat on the head.

Duktigheten fortsätter. Ska snart ner och byta maskin i tvättstugan. Jag brukar faktiskt aldrig tvätta på eftermiddagen/kvällen, men idag kände jag att det var dags och det är inte så pjåkigt att tvätta vid den här tiden. Jag menar, det är ju nästan bättre att tvätta nu för jag är ju ändå bara hemma.

Sen har jag även alldeles nyss diskat berget som har hånat mig i några dagar. Skönt. Diskbänken är ren och fin och snart är tvättkorgen tom. Puh! Hade faktiskt även tänkt skura senare ikväll när middagen är uppäten och lugnet lägger sig. Hur bra som helst. Men det är inte allt, har även varit duktig och skrivit en veckomatsedel och det känns grymt skönt. Sen är ju bara frågan om vi kommer följa den, men jag har i alla fall skrivit en. Någonstans måste man ju börja.

Inga kommentarer: