tisdag, juni 22, 2010

one minute faster.

Känner mig grymt duktig. Löparrundan var precis vad jag behövde. Det blev egentligen två rundor. Först en runda som jag hade tänkt mig skulle bli i lite lugnare tempo för att få igång benen, men jag hade Tara med mig och det är svårt att springa sakta då, haha. Men det var skönt. Efter att vi hade druckit lite vatten, lämnade jag gumman i bilen och sprang en runda själv.

I fjol sommar sprang vi några gånger på Grisberget och tog tid. Jag tänkte att jag skulle kolla hur jag ligger till i år. Det kändes bra i början, men eftersom första varvet gick i lite snabbare tempo än väntat var benen ganska tunga och det var många gånger som jag kände för att stanna och vila. Men jag pressade mig själv och när jag väl kom i mål hade jag sprungit en minut snabbare än i fjol. Shit pommes frites! Riktigt nöjd med det.

Nu ska jag låta maten smälta lite och sedan hoppa in i duschen. Förhoppningsvis drar jag till Bersika sen och får min kära kalufs fixad, det börjar verkligen bli dags för det. Men allt handlar om när svägerskan vaknar och har tid, haha. Men hursomhelst ska jag lägga mig i soffan och njuta av min braiga start på den här dagen. Jag känner att bara för att gårdagskvällen kan ta sig någonstans behöver inte resten av veckan bli dålig.

Inga kommentarer: