måndag, juni 14, 2010

my analysis.

Det blev en holländsk vinst trots att det var en dansk och en holländare som gjorde mål. Tokigt, men hamnar bollen i eget mål blir det poäng till motståndarna. Men trist att nicka in i sitt eget mål, men ganska lätt hänt. Dock missade jag målet eftersom jag stod och lagade mat så jag sitter och väntar på reprisen. Men ett självmål är ju ändå alltid ett självmål. Tråkigt för Danmark.

Holland spelade annars ganska bra. Men jag kan inte säga att de övertygade. Efter 1-0-målet (självmålet) drog de sig tillbaka och det blev en rätt tråkig match. Men ungtupparna (Elia och Afellay) kom in med lite ny energi och såg till att det blev 2-0. Bra gjort av dem. Danmark var inte dåliga, det vill jag inte säga, de hade många chanser, men mot Holland måste man spela lite extra. Men jag tror ju att det ändå kommer vara dessa två lag som går vidare från gruppen.

Nu såg jag precis reprisen på självmålet och det var riktigt olyckligt. Usch och fy att ha det på sitt samvete, men det var ju inte riktigt Poulsens fel. Han blev stressad och nickade in bollen bakom sin egen målvakt. Riktigt tråkigt. Men som sagt de har Japan och Kamerun kvar och jag skulle bli förvånad om de inte tar sig vidare ändå. Men å andra sidan ska man aldrig underskatta Kamerun. Så det blir en spännande fortsättning.

Inga kommentarer: