fredag, juni 25, 2010

a moose in the city.

Jag är chockad! Tidningen skickas i detta nu och klockan är bara kvart över tolv. Jag förstår ingenting. Men jag ska inte klaga, VLT kanske tyckte att jag skulle få en bra kväll idag som ett litet förlåt för att det blev en sen kväll igår. Tack så mycket VLT!

---
Har ju helt glömt bort att berätta vad som hände mig igår när jag skulle fara hem. Eller det hände väl ingenting med just mig, men jag såg någonting som var väldigt ovanligt. I rondellen vid Statoil stod det en älg. Han (eller hon, jag vet inte) stod på Munksundsvägen och tittade mot rondellen. Men jag tyckte han (jag säger han även fast jag inte vet könet) stod alldeles för stilla för att vara på riktigt, men samtidigt funderade jag varför någon ställt ut en låtsasälg på vägen?

Hursomhelst glömde jag bort den där älgen. Tills jag några timmar senare körde mot rondellen (älskade hade varit på efterfest och behövde skjuts och tyckte att han kunde ringa mig fem på morgonen?!) och mindes älgen. Men då var den borta. Det var alltså en älg i stan igårkväll. Konstigt. Jag ska kolla om den är på samma ställe nu när jag snart ska åka hem. Står den (nu blev det helt plötsligt "den"?) där ska jag stanna och ta kort, haha.

Inga kommentarer: