onsdag, maj 26, 2010

time to reclaim my turf.

Nu har jag börjat sova länge på mornarna. Två dagar i rad har jag vaknat efter tio. Men jag tror det beror på att jag har börjat jobba igen. Det är ganska skönt faktiskt. Idag har jag egentligen inte så mycket mer kraft och energi än igår, men insåg när jag låg och drog mig att jag inte har så mycket tid att tvätta annat än nu på förmiddagen. Tvättar dock bara två maskiner med det viktigaste för det är så förbenat tråkigt att tvätta.

Sen måste jag trotsa tröttheten ännu mer genom att ta itu med röran som omger mig och Tara. Det är nästan helt sjukt att jag inte har gjort någonting åt kaoset innan, men så är det när man blir lat. Men idag är det dags. Jag ska reclaima köket och hallen från diverse smuts och sedan utrota dammråttor och hårbollar (de små hårbollarna, den stora ska jag ju självklart behålla, jag tror ändå inte att hon ryms i dammsugaren...). Men först ska jag gå ner i tvättstugan och byta maskin och sedan se senaste Glee!

Inga kommentarer: