torsdag, maj 27, 2010

special thursday.

Idag är det torsdag, som många av er kanske redan vet. Torsdagar brukar ju vara väldigt speciella i min värld och den här torsdagen är inget undantag. Om en timme är jag redo för en timmes innebandymatch med mina underbara kollegor och jag missade förra veckan på grund av låret, så jag är extra taggad idag.

Dock kommer jag att (försöka) ta det lugnt för det är en extra speciell torsdag idag. Det är nämligen även matchdag och då pratar jag inte innebandy igen utan fotboll så klart. Vi ska till min gamla hood ikväll och möta Trångfors. Och jag är väldigt glad att jag får spela även denna match. Men som sagt så ska jag (försöka, jag vet hur jag blir när jag det kommer till tävling och sånt) ta det lite lugnt för jag tror inte att mina tränare skulle bli så glada om jag ringer och säger att jag är skadad på grund av innebandy med jobbet. Speciellt inte eftersom vi just nu endast har en avbytare (!?).

Så jag ska spela med sunt förnuft eller som min kollega Richard sa igår "du kan ju stå där uppe och göra en massa mål". Det låter faktiskt inte alls så pjåkigt. Så jag får väl göra mig en liten plats framför mål (Holmström-style) och stå där och bara veva in bollen. Härligt!

1 kommentar:

Moa: sa...

Jag bodde ju i Trångfors, that's the shit.