fredag, april 16, 2010

you and me.

4,5 år idag! ♥
Älskar dig!
Vad heter ni? Anna och Micke.
Hur träffades ni? Jag jobbade i baren på Kalles och Micke kom ner och fick allting runt mig att stanna (det låter klyschigt, men det var verkligen så). Han beställde öl och någon timme senare kom han ner igen och gav mig hans telefonnummer. Men ingenting hände då. En dryg månad senare sågs vi igen på samma ställe och då fick han mitt nummer och sedan dess har det varit han och jag (förutom en liten period i början av 2008).
Tillsammans? Sedan 16 oktober 2005.
Är ni förlovade? Inte det.
Bor ni ihop? Det gör vi, tillsammans med vårat söta gullegryn, Tara.
Har ni barn? Nej, men hund.
Har båda körkort? Yes.
Kommer du ihåg er första kyss? Jajamänsan. I min lägenhet på Ankars, medan Enemy of Gates visades på teven. Mysigt!
Vem sa "jag älskar dig" först? Micke, nyårsafton 05/06.
Vem är äldst? På pappret är jag ett år och en dryg vecka äldre, men utseendemässigt ser han äldre ut.
Vilka stjärntecken är ni? Jungfru och Våg.
Vem fyller först på året? Jag.
Vem är längst? Micke, några centimeter.
Vem sjunger bäst? Jag tror att vi både är rörande överens att det är jag som är bäst i det här läget.
Håller ni i handen på stan? Nej.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Hade aldrig sett honom innan.
Vad har ni gemensamt? En massa saker.
Blev du kär i första ögonkastet? Inte kär. Men helt klart attraherad och intresserad.
Har ni någon speciell låt? Ted Gärdestads "För kärlekens skull".
Har ni några "fri kort"? Hahaha, på skämt har vi väl några stycken.
Har ni stora framtidsplaner? Självklart.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja.
Har ni varit utomlands tillammans? Inte än, men förhoppningsvis bär det iväg till hösten.
Vilket är ert bästa minne? Oj, eftersom det är jag som skriver (och Micke inte är hemma) kan jag ju bara prata för mig, men första gången vi sågs och midsommarafton 08 är väl två dagar jag inte kommer glömma i alla fall.
Vem lagar bäst mat? Haha, det tar emot men jag måste nog svara Micke.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? När Micke var hemma på veckorna förut, blev det väl att vi satt i varsitt rum, vid varsin dator, haha.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Eftersom vi nuförtiden bara ses på helgerna gör vi det.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Han låg i lumpen i Boden och jag bodde i Pite, men när han var i Pite bodde han hos sina föräldrar i Bersika, så det var ju inte superlångt.
Blir du lätt svartsjuk? I början, men inte nu längre.
Brukar ni bråka? Det är bara nyttigt med lite smågnabb ibland.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Det beror lite på. Eftersom han befinner sig i Jutis på veckorna är inte täckningen den bästa så då blir det sms, men vi ringer varandra minst en dag i veckan i alla fall.
Vilken är hans finaste kroppsdel? Ögonen, som egentligen inte räknas som en kroppsdel, så då får jag väl säga ansiktet och armarna.
Vad använder ni för preventivmedel? Varför ska jag svara på den frågan?
Brukar nån av er prata i sömnen? Haha, det är nog jag som pratar mest. Men nog har Micke sagt saker han också.

Inga kommentarer: