fredag, mars 05, 2010

what are they thinking?

Jag piggnade faktiskt till men inte av webb-teven. Pratade med Sandra för en stund sen och hon berättade om att en i laget krockade på väg hem från träningen i onsdags. Eftersom jag drog därifrån så snabbt på grund av jobbet missade jag allting. Men hon hade alltså blivit påkörd av en annan bil när hon skulle svänga ut på stora vägen. Som tur var klarade hon sig relativt bra, det hade tydligen kunnat sluta ännu värre.

Men detta gör mig irriterad. Jag har varit irriterad på plogkarmarna en längre tid, men efter det här har irritationen växt. Hur tänker egentligen de som plogar? Visst jag (och säkert många med mig) är tacksam över att de plogar och skrapar vägarna så att de går att köra på, men hur tänker de när de samlar all snö på sidorna? Plogkarmarna är läskigt höga och du får nästan köra ut på halva vägen för att kunna se om det kommer någon bil och kommer det då en bil, ja då är olyckan ett faktum. Hur i helvete försvarar sig de som plogar? Jag skulle vilja veta.

Kanske inte rätt forum att diskutera detta i min blogg, men jag var tvungen att skriva av mig. Men jag ska nog försöka författa en trevlig insändare om detta för det är fan livsfarligt att köra bil när plogkarmarna är så höga att man inte ser något på vägen. Ni som plogar borde skämmas över att ni gör så att olyckor så lätt kan hända!

Inga kommentarer: