torsdag, mars 25, 2010

my frozen fingertips.

Det är inte kul att köra moppe när det är sexton minusgrader ute. Usch och fy och huvva! Det började med att moppen inte ville starta, paniken kom krypande för jag var inte så sugen på att promenera hem, men efter många kickar och försök gick den äntligen igång. Sen höll jag på att köra omkull i en kurva bara för att kylan har gjort så att vägarna har frusit. Taskigt! Men jag tog mig hem och fick värma mina frusna fingertoppar i Taras päls. Tack gumman!

Nu har jag suttit och läst lite bloggar för att få lite värme i fingrarna, så när det nu är fixat ska jag hoppa in i duschen för att få ännu lite mer värme. Sedan ska jag äta lite innan sängen väntar. Imorrn är det torsdag och det är inte bara innebandydag det är även löningsdag och jag har väntat på den här dagen enda sen jag fick förra månadens lönespec. Ett bra tag med andra ord!

Inga kommentarer: