söndag, februari 28, 2010

the more the merrier.

Det har bott fyra grabbar i lägenheten i natt. Trevligt för dem. Själv har jag sovit i Bersika. Haha. Ni förstår inte vad jag pratar om, men lillsvåger har fått låna lägenheten för att lana (spela dator för er som inte vet vad det är) med tre kompisar (mycket skötsamma kompisar måste jag säga). Jag skulle på fest och då fick jag en fyllechaufför om han fick låna lägenheten. Eftersom jag ändå skulle träna idag så gjorde det ingenting att behöva sova i Bersika. (Om ni undrar var älskade hållit hus så har han varit i Jokkmokk och haft "killhelg". Whiskey, öl, bastu, poker, skoter och sånt som killar gör. Ifall ni har undrat alltså...)

Efter träningen fick jag äntligen äta PALT! Och det var som vanligt helt gudomligt. Tyvärr kunde jag "bara" äta tre för jag kände att om jag hade tryckt i mig fyra (som jag faktiskt hade kunnat göra) hade jobbet blivit ännu tyngre än det redan är. Puh, så trött jag är. Men jag läser PT ikväll så om jag har tur blir det en tidig kväll. Det vore någonting det.

Måste bara avsluta med att säga att Sverige tog sin tionde medalj igår genom André Myhrers tredjeplats i slalom. Heja Sverige. Tyvärr kunde inte curlingherrarna göra samma sak så de slutade på en fjärdeplats (den åttonde fjärdeplatsen för Sverige i detta OS). Men det var ändå ett godkänt resultat med tanke på att killarna bara är 24 år (!) och var där för att se och lära. Nästa OS är de bättre, det hoppas jag. Nu ska jag gå och ringa min kära lilla mamma innan det dräller in sidor och jag måste arbeta.

Inga kommentarer: