lördag, februari 20, 2010

fifth and sixth.

Vilken jävla dubbeljakt det blev. Tyvärr såg jag inte hela tiden för jag ville läsa lite. Men jag kom in i loppet när det återstod typ ett varv (tyvärr vet jag hur långt i kilometer, men det verkade långt) och då ledde Johan Olsson med 24 sekunder och hans landslagskompisar Anders Södergren och Marcus Hellner hjälpte honom genom att ligga och sinka de andra långt bak.

Det blev så jävla spännande. Jag har stått och försökt skejta med dem på tv och jag har stått på knä och gömt mig bakom en stol för att det var så nervöst. För det stora försprånget Olsson hade blev mindre och mindre och tillslut var de andra i rygg och på upploppet åkte Hellner förbi och även Angerer (Tyskland). Men en guld- och en bronsmedalj till Sverige är så jävla härligt! Sen att Hellner fick revansch för den missade bronspengen senast var så jävla skönt.

Inga kommentarer: