fredag, januari 29, 2010

sprained ankle.

Nej, det var inte Öjebyns dag idag. Tre förluster på lika många matcher. Men trots förlusterna finns det positiva glimtar. Vi förlorade inte med några jättesiffror (0-1 mot Infjärden, 0-2 mot Blåsmark) så det är ju bra och sen sista matchen då vi mötte PIF damerna gjorde vi en helvetes bra match. Det stod 0-0 i dryga sexton minuter (matcherna är tjugo), då kom första och sedan en stund senare det andra målet i baken. Men 0-2 mot ett före detta allsvenskt lag är verkligen inte ett dåligt resultat. Sedan hade vi super-Hanna i målet och hon räddade oss ett antal gånger. Tjejen är 15 år och spelar med sådan iskyla att det är kusligt att se.

För egen del hade det kunnat gå bättre, men jag har aldrig spelat match inomhus och det är verkligen skillnad, sedan vred jag till foten lite i den andra matchen så jag var lite hämmad. Det kändes dock inte jättefarligt, men nu när adrenalinet har försvunnit och avslappningen har börjat känner jag att det smärtar. Sån tur då att jag ändå hade planerat att avsluta kvällen i soffläge, det är ju nästan så att det var med mening...

Inga kommentarer: