tisdag, januari 12, 2010

our day.

Idag har jag och älskade fått saker gjorda. Härligt. Lägenheten är städad och den är så fin nu, men med tanke på Tara dröjer det inte länge förrän håren ligger längs listerna. Julen är nerpackad i en kartong och ska ner i förrådet och vänta tills nästa gång den ska upp. Lite vemodigt att packa ner alla julgrejerna, men samtidigt känns det lite patetiskt att ha det uppe nu, haha. Älskade har spikat fast sladdar och gömt dem under listerna. Det är helt underbart, nu slipper jag snubbla omkring på dem och slipper gorma när jag dammsugar.

Har även skrivit in lite recept och sånt i en ny fin bok jag hittade på Dollarstore (yes, jag har hunnit vara där också), vi har haft en massa lösa papper med olika recept och det är skönare att ha allt samlat på samma ställe. Snart ska vi bära ner gran, jullåda och lite annat i förrådet för att bli av med det, just nu står det i hallen och det är svårt att komma in och ut. Sedan väntar middag och ikväll är jag tillbaka i gymmet. Lovely! Underbar dag har det varit och förhoppningsvis slutar den bra också.

1 kommentar:

Clara Wiktorsson sa...

va härligt det där lät! :)