söndag, januari 24, 2010

fifth day in a row.

Tänk vad man vänjer sig vid vissa saker snabbt. Eftersom jag varit gräsänka i veckan har jag vant mig vid tystnaden vid sänggående och på nätterna. Så inatt har det varit en mycket jobbig natt. Jag har vaknat varje gång älskade har rört på sig och jag kan säga att min älskade inte ligger still många sekunder när han sover och när han dessutom är onykter blir det några rörelser mer. Fy fan. Men inte kan man ligga och slöa i sängen bara för att man sovit dåligt inte. Nej, nej träning väntar om en timme typ så det var bara att kliva upp och äta frukost.

Som jag skrev inatt så längtar jag tills det står "Filhantering klar!" på skärmen för då vet jag att det är ledighet som väntar. Jag älskar verkligen mitt jobb och ser inte fram emot när mars går över till april, men ibland känns det bara för mycket. Men jag ska inte klaga, för som sagt när mars blir april kanske jag inte får jobba så mycket (två tidningar försvinner från Piteå och med dem även lite folk och då vet jag inte hur det blir för min del) så jag får ta vara på dem arbetstillfällen jag får fram tills dess. Men fem dagar är nästan lite väl jobbigt. Speciellt för rösten.

Inga kommentarer: