fredag, januari 29, 2010

early morning blues.

Vaknade kvart i åtta imorse. Inte alls den tid jag planerat att vakna. Men ibland (oftast) blir det inte som jag vill. Försökte somna om, men det gick inte. Tankar började snurra och blåsan gjorde sig påmind. Så har jag då tagit vara på dagen eftersom jag vaknade så tidigt? Svar nej! Jag har gjort ingenting. Ja, förutom att sätta i motorvärmaren i bilen och tagit Tara på en sväng i djupsnön. Men det hör som till så det räknas inte riktigt.

Nu är klockan ett och Tara vill återigen ut i djupsnön, så jag får väl ta med henne ut så hon slutar gnälla någongång. Sen måste jag skura. Igen. Men har man en hund som löper och inte städar upp efter sig blir det många omgångar med moppen. Vad jag ska göra sen vet jag inte riktigt. Måste i alla fall förbereda maten som jag ska ta med mig ikväll, men det är bara en pastasallad så det går ju ganska fort. Men jag brukar egentligen inte ha så svårt att hitta på saker att göra. Inte alltid, men oftast finns det alltid något att göra, även om det bara är soffliggande framför teven.

Inga kommentarer: